Basikal Melaka ingin mengucapkan Selamat Menyambut Kemerdekaan Negara Ke-57. Semoga warisan basikal tua akan terus lestari dengan penuh sinergi. Bersama kita berjuang demi memartabatkan warisan dan budaya bangsa! - Admin Basikal Melaka

Jumaat, 2 Oktober 2009

Jemputan Khas ke Rumah Terbuka dan Jamuan Aidilfitri KBTBB - 1430H

KBTBB dengan sukacitanya ingin menjemput semua sahabat basikal tua seluruh Malaysia ke Majlis Rumah Terbuka & Jamuan Aidlifitri KBTBB yang akan diadakan pada Sabtu, 17hb Oktober 2009, bermula dari jam 3:30 petang sehingga 6:30 petang bertempat di Batu Berendam, Melaka. Bersempena Aidilfitri yang masih lagi disambut di seluruh negara, KBTBB juga tidak mahu ketinggalan melepaskan peluang meraikannya bersama-sama ahli-ahlinya dan bertemu sahabat handai atau sesiapa sahaja tanpa mengira bangsa, fahaman politik, ideologi, perjuangan dan sebagainya.

Di hari yang mulia ini marilah kita bersama-sama memeriahkan sambutan Aidilfitri sebagai tanda kemenangan mengharungi ujian selama sebulan di bulan Ramadhan. Marilah kita bersama-sama meleburkan keegoan, sifat-sifat yang dikeji, dendam kesumat, dan iri-hati dengan bermaaf-maafan. Kami seluruh ahli KBTBB mengalu-alukan kedatangan anda ke Batu Berendam. Pelbagai juadah istimewa dan menarik dari Batu Berendam akan disediakan dan dihidangkan oleh KBTBB pada majlis tersebut.

Untuk menambahkan keceriaan dan kemeriahan para tetamu diminta untuk memakai pakaian "Hari Raya" - KBTBB bercadang untuk menjemput pihak media untuk membuat sedikit liputan mengenai Majlis tersebut. Semoga basikal tua terus lestari dan berkembang maju untuk tatapan generasi muda dan dialaf mendatang.
....
B E R I T A / M A K L U M A N T E R K I N I !
Atas desakkan dan permintaan bertali arus dari ramai sahabat dan tetamu. 1Kayuhan ke Bandar Melaka akan diadakan sejurus selesai acara Majlis Rumah Terbuka. Kayuhan akan bermula jam 6:45 petang dan akan berakhir jam 9:00 malam. Kepada yang berminat untuk berkayuh sila bawa lampu "reflector" belakang yang menggunakan kuasa bateri untuk keselamatan kayuhan di waktu malam dan pastikan lampu basikal berfungsi baik. Bagi yang tiada basikal tetapi ingin berkayuh sila hubungi mana-mana ahli KBTBB bagi mendapatkan basikal. Sekian. TK.
....

Kami memohon jasa baik teman-teman blogger dan sesiapa sahaja yang terbaca mengenai paparan ini untuk disampaikan dan dipanjangkan "jemputan khas" ini kepada seluruh peminat dan pemilik basikal tua seluruh Malaysia (bermula dari JB sehingga ke Perlis - termasuk Sabah & Sarawak).

Basikal Tua...Warisan Generasi Muda.
Admin KBTBB
...
Alamat KBTBB
Bengkel & Galeri KBTBB
2743, Jalan Solok Pantai, Bt. 4, Batu Berendam 75350 MELAKA.

Sebarang pertanyaan sila hubungi
Sdr. Jebat 017-639 7119
Sdr. Ikhwan 012-934 3953

...

1 ulasan:

Mr GB berkata...

kuih batang buruk jangan lupa hidang kan,sebab GB nie hantu batang buruk.maklum lah GB nie cari yg buruk2 dan lama aje heheee.
pakai baju raya ke.