Pada 27 & 28hb Mac 2010 yang lalu KBTBB telah diundang untuk turut serta memeriahkan Karnival Komunikasi 1Malaysia dan 1Media anjuran Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya di perkarangan Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di Ayer Keroh, Melaka. Majlis yang dirasmikan Ketua Menteri Melaka ini telah dikunjungi hampir 10,000 pengunjung khusunya di kalangan pelajar (generasi muda).
KBTBB yang memulakan kempen mempromosikan basikal tua di tahun 2010 di kalangan generasi muda melihat penglibatan proaktif kelab basikal tua dengan menyertai pameran usaha sama di kalangan semua pihak ini merupakan pelan tindakan (action plan) paling strategik. KBTBB yang sentiasa disokong oleh sahabat Media yang setia iaitu Utusan & Kosmo telah bersama-sama selama 2 hari berada di Karnival tersebut untuk melestarikan basikal tua di kalangan pelajar-pelajar dan pengunjung yang hadir (80% adalah generasi muda).
Disamping itu, terdapat banyak organisasi Media yang lain hadir memeriahkan acara Karnival tersebut antaranya RTM, TV3, Astro, NTV7, Skop Production, Metrowealth, TV9, Hot.FM, Bernama, Utusan, Kosmo dan banyak lagi. Kehadiran KBTBB mempamerkan basikal tua secara tidak langsung mempromosi dan memperkenalkan basikal tua kepada organisasi Media yang hadir. Pendedahan (exposure) sedemikian diharapkan akan memudahkan KBTBB untuk bekerjasa dengan pihak Media pada acara-acara dan projek-projek yang akan dirancang di masa hadapan.
Paling penting "Basikal tua...Warisan Generasi Muda". KBTBB bergerak selangkah lagi ke hadapan untuk terus berjuang memartabatkan basikal tua untuk pencinta dan peminatnya. Terima kasih kepada pihak UiTM keran sudi mengundang KBTBB dan Insyaallah KBTBB akan hadir pada Karnival di tahun hadapan. - Admin KBTBB
Karnival Komunikasi 1Malaysia 1Media yang disertai KBTBB dikunjungi 10,000 pengunjung di MITC, Ayer Keroh, Melaka.
KBTBB yang memulakan kempen mempromosikan basikal tua di tahun 2010 di kalangan generasi muda melihat penglibatan proaktif kelab basikal tua dengan menyertai pameran usaha sama di kalangan semua pihak ini merupakan pelan tindakan (action plan) paling strategik. KBTBB yang sentiasa disokong oleh sahabat Media yang setia iaitu Utusan & Kosmo telah bersama-sama selama 2 hari berada di Karnival tersebut untuk melestarikan basikal tua di kalangan pelajar-pelajar dan pengunjung yang hadir (80% adalah generasi muda).
Disamping itu, terdapat banyak organisasi Media yang lain hadir memeriahkan acara Karnival tersebut antaranya RTM, TV3, Astro, NTV7, Skop Production, Metrowealth, TV9, Hot.FM, Bernama, Utusan, Kosmo dan banyak lagi. Kehadiran KBTBB mempamerkan basikal tua secara tidak langsung mempromosi dan memperkenalkan basikal tua kepada organisasi Media yang hadir. Pendedahan (exposure) sedemikian diharapkan akan memudahkan KBTBB untuk bekerjasa dengan pihak Media pada acara-acara dan projek-projek yang akan dirancang di masa hadapan.
Paling penting "Basikal tua...Warisan Generasi Muda". KBTBB bergerak selangkah lagi ke hadapan untuk terus berjuang memartabatkan basikal tua untuk pencinta dan peminatnya. Terima kasih kepada pihak UiTM keran sudi mengundang KBTBB dan Insyaallah KBTBB akan hadir pada Karnival di tahun hadapan. - Admin KBTBB
Karnival Komunikasi 1Malaysia 1Media yang disertai KBTBB dikunjungi 10,000 pengunjung di MITC, Ayer Keroh, Melaka.
KBTBB hadir mempamerkan basikal tua koleksi ahli-ahlinya bergabung di gerai Utusan dan Kosmo demi melestarikan basikal tua di kalangan generasi muda.