Basikal Melaka ingin mengucapkan Selamat Menyambut Kemerdekaan Negara Ke-57. Semoga warisan basikal tua akan terus lestari dengan penuh sinergi. Bersama kita berjuang demi memartabatkan warisan dan budaya bangsa! - Admin Basikal Melaka

Isnin, 6 Julai 2009

Ketibaan Mr. GB di Batu Berendam diberi sambutan meriah oleh KBTBB

Ketibaan Mr. GB ke Batu Berendam pada malam Sabtu 4hb Julai yang lalu telah diberikan sambutan yang meriah, ceria dan mesra oleh ahli-ahli KBTBB. Mr. GB yang dalam rangka MISI menawan Malaysia dengan berbasikal tua telah sudi untuk singgah bermalam di Batu Berendam. Undangan ke KBTBB tersebut telah disampaikan kepada beliau melalui Sdr. Ikhwan yang menemui beliau di Kota, Negeri Sembilan pada hari Sabtu petang yang lalu. Tepat jam 10.00 malam beliau tiba menaiki basikal tua jenis Raleigh 28" di KBTBB setelah diiringi oleh Sdr. Jebat yang telah menunggu beliau di Cheng, Melaka.

Setibanya di KBTBB, Mr. GB di bawa ke Restoran Kak Maya Karin @ Kak Illa untuk makan malam bersama ahli-ahli KBTBB. Beliau yang kelihatan masih bertenaga sempat menceritakan pengalaman yang dilaluinya selama 3 hari berkayuh. Kesempatan yang ada digunakan sepenuhnya untuk berbual dan bertukar-tukar pendapat bersama ahli-ahli KBTBB pada malam itu antaranya Sdr. Alias, Sdr. Jebat, Pak Hassan, dan ramai lagi.

Keesokkannya Mr. GB diajak untuk bersama-sama KBTBB meronda Melaka untuk sesi Fotografi bersama Majalah *****. Walaupun hujan turun dengan lebat pada pagi itu, namun KBTBB tetap meneruskan acara tersebut. "Panas terik kita sanggup kayuh basikal...inikan pulak hujan...hujan ker ...panass ker...kayuh tetap kayuh" kata Pak Hassan. "Apa nak risau kita ada pasukan "paramedik" dah sekarang...doktor Norman dan Abg Dick Tracy ada..." kata Pak Hassan lagi.

Mr. GB pula dengan seloroh berkata "Ini bukan hujan...ini salji". Kami semua teruja dengan adanya Mr. GB sewaktu kayuhan. Setelah banyak tempat dilalui dan selesai bergambar kami semua pulang ke Batu Berendam. Di BB kami minum petang dan berbual-bual lagi dan sebelah malamnya untuk sesi perpisahan. Hari ini Mr. GB meneruskan perjalanan jelajahnya ke utara dan khabarnya sudah melepasi Jasin menuju ke Simpang Rengam. Selamat jalan dan semoga berjaya Mr. GB. Blog KBTBB sentiasa menunggu "update" perjalanan dari Mr. GB. - Admin KBTBB

Tiada ulasan: